78% din studentii romani petrec zilnic cel putin trei ore in fata calculatorului, arata un studiu realizat in centre universitare din Bucuresti, Timisoara si Cluj intre 1-15 octombrie. Peste 70% din studenti folosesc Internetul ca principala sursa suplimentara de studiu, potrivit cercetarii comandate de Intel Romania.

O treime din studentii participanti la studiu petrec zilnic pana la sase ore in fata computerului. Majoritatea timpului este dedicata comunicarii online si cautarii de informatii pe Internet.

Mediul virtual a devenit un partener important in viata tinerilor. In ceea ce priveste sursele suplimentare de studiu, 72% din tineri plaseaza pe primul loc Internetul. Mediul virtual este cea mai utilizata metoda de aflare a informatiilor necesare pentru indeplinirea obligatiilor de student. Prin comparatie, doar 22% prefera sa foloseasca biblioteca. 6% utilizeaza presa scrisa sau alte metode de informare.

Atunci cand acceseaza Internetul, activitatea preferata a studentilor romani este comunicarea online. 65% din studenti folosesc Internetul ca mijloc de comunicare, in alte scopuri decat cele profesionale. Comunicarea online, prin intermediul diferitelor servicii de email, instant messaging, bloguri, retele sociale etc. reprezinta activitatile preferate ale studentilor cand vor sa se relaxeze, indicand o tendinta clara a modului in care tinerii romani isi petrec timpul liber pe Internet.

Accesarea continutului online are loc de cele mai multe ori de acasa (93%). Un procent foarte mic, de numai  2% din studenti, acceseaza continut online folosind computerele din salile facultatilor.

98% din studentii chestionati detin acasa un computer, 35% detin doua calculatoare, iar 14% din cei chestionati au acasa mai mult de trei calculatoare. Doar 1% nu au un sistem de calcul acasa. 94% din studentii intervievati au momentan o conexiune la Internet in locuinta stabila. Studiul arata astfel ca nu doar detinerea unui computer a devenit obisnuinta pentru familiile cu copii din Romania, ci si conectivitatea.

Thomas Osburg, Corporate Affairs Director pentru Intel Europe, a comentat: “Este clar ca in prezenta unui computer, procesul de invatare al tinerilor este imbunatatit atat in orele de curs, de la facultate, cat si in afara lor. Studentii romani urmeaza trendul din Europa in care computerul este considerat un mijloc de dezvoltare a unor abilitati noi si de incurajare a formarii de retele utile. Laptopurile inlatura restrictiile legate de timp si loc, oferindu-le tinerilor o lume plina de noi oportunitati."

Studiul "Tendinte in utilizarea instrumentelor IT&C de catre studentii romani" a fost realizat in perioada 1-15 octombrie 2009 pe un esantion de 130 de studenti din anii I-III din Universitatea din Bucuresti (50) , Universitatea de Vest din Timisoara (40) si Universitatea Babes-Bolyai din Cluj (40). Metoda de cercetare folosita a fost chestionarul.

Sursa: Intel